#COMUNICAT: Una pregunta al Sr. Fernández Diaz. Vostè ja ha començat una campanya bruta per les properes municipals?

imagesEl president del Grup Municipal del PP a Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha afirmat en una entrevista a BTV (Barcelona Televisió) que “qui fa malbé el petit comerç de tota la vida són els comerços d’immigrants” perquè, segons ell, no estan sotmesos al mateix nivell d’inspecció que la resta i generen “competència deslleial”. Unes declaracions que ha fet en relació a l’ampliació dels horaris comercials.

Des de SOS Racisme Catalunya considerem que aquest tipus de declaracions no fan més que alimentar tòpics, que generen més tensió social, alimenten discursos excloents i normalitzen el racisme i la xenofòbia.

Denunciem

• El discurs del Sr. Fernández Díaz reprodueix dades falses i mentides que tenen conseqüències greus per la convivència i la cohesió social.
  • El PP comença, des de ja, a perfilar la seva estratègia per aconseguir vots en les properes eleccions municipals. Sembla que aposten per donar continuïtat al discurs racista que va donar al 2010 l’alcaldia de Badalona a Garcia Albiol.
  • La manca de responsabilitat i d’ètica de representats públics, com és el cas de Fernández Díaz, que opten per criminalitzar una part de la població i difondre tòpics negatius vers a col·lectius per esgarrapar vots.

Exigim

• Al Sr. Fernández Díaz, que es retracti de les seves declaracions basades en mentides i que alimenten tòpics i els rumors.
  • Al Partit Popular de Catalunya que abandoni aquesta línia discursiva, racista i populista que per obtenir rèdit electoral posa en perill l’estabilitat i la convivència.

Fem una crida a tots els partits polítics, institucions, entitats i veïns i veïnes per sumar esforços i denunciar aquests discursos. Cal aïllar aquestes  actituds i evitar que quedin impunes. Per la igualtat de drets i oportunitats, construïm una Catalunya antiracista.

Des de SOS Racisme Catalunya seguirem actuant contra qualsevol proposta política o acció que encengui els focs del racisme a la nostra societat, i que posi en perill l’estabilitat social a Catalunya.