#COMUNICAT: President, no es reuneixi amb l’extrema dreta

Demà divendres 17 de gener el Sr. Artur Mas, President de la Generalitat de Catalunya, té previst reunir-se amb el Sr. Roberto Maroni, President de la Llombardia que està de viatge institucional a Catalunya.

El Sr. Roberto Maroni és un dels dirigents de la Lliga Nord, un partit xenòfob i d’extrema dreta que malauradament té una important representativitat a diferents nivells de les institucions italianes.

La Lliga Nord es caracteritza pel seu discurs racista i feixista, ha promogut diferents accions de violència directa contra persones d’origen immigrant i té vincles reconeguts amb el Front Nacional de Le Pen o amb la xenòfoba Plataforma per Catalunya.

Catalunya està vivint un moment crucial, lluitant per decidir democràticament el seu futur i construint poc a poc el model de país que vol ser. Les aliances amb partits i dirigents d’extrema dreta no fan més que allunyar-nos d’un model que garanteixi la igualtat de drets i oportunitats, la construcció d’una Catalunya lliure de racisme i amb la plena ciutadania de totes les persones que la conformen.

Des de SOS Racisme considerem que el President de la Generalitat no pot trobar-se amb persones, que tot i el seu càrrec, representen idees que són antidemocràtiques i que atempten contra la dignitat de les persones. Per això, i en defensa de la democràcia i la convivència, li demanem al Sr. Artur Mas que anul•li la reunió que té prevista amb el Sr. Roberto Maroni i que s’uneixi a la construcció d’una Catalunya amb justícia social, igualtat d’oportunitats i cohesionada.

Encoratgem a totes les persones que comparteixin aquest posicionament, que signin la petició a Change.org llençada per Unitat contra el Feixisme i el Racisme:

El Racisme Qui Som ¿Que Fem? Informat't SAID Actua
La problemàtica Objetiu Campanyes Notícies Publicacions Servei d’Atenció i Denúncia Activisme
Testimonis Una mica d'historia Històric de campanyes Posicionaments ·Informes Donació
Informació pràctica Transparencia Formació Multimèdia ·Memòries Associa't
Premsa ·Revista Colors
Butlletí ·Relats Reals

Log in with your credentials

Forgot your details?