Contra la violència [comunicat]

Des de SOS Racisme Catalunya volem compartir la nostra condemna i el nostre rebuig més enèrgic als atacs terroristes perpetrats ahir a La Rambla de Barcelona i Cambrils, Tarragona. Fem arribar el nostre condol als familiars i amics de les víctimes, i tot el suport a les persones ferides desitjant la seva recuperació. També volem reconèixer el paper de les forces de seguretat, atenció mèdica i psicològica que encara estan immersos en una gran tasca perseguint els culpables, evitant nous atacs i atenent les persones afectades.


Ahir uns terroristes van atacar el centre de Barcelona i Cambrils amb l’objectiu de sembrar el terror a Catalunya i al món. No hem de permetre que ho aconsegueixin. Som conscients del perill que la por i l’odi s’estengui entre la ciutadania. I que persones o col·lectius aprofitin aquest estat de xoc per difondre discursos i pràctiques racistes, que culpabilitzin comunitats de persones innocents per l’acció d’uns pocs. O que ens facin assumir retallades de drets i llibertats amb una falsa promesa de seguretat o venjança.
Per aquest motiu fem una crida a no caure en la trampa de generar odi de l’odi. Fem una crida a l’unitat de la societat en tota la seva diversitat, de cultures, religions i orígens, per lluitar contra aquells que ens volen imposar el terror a través de la violència. Vinguin d’on vinguin. Cal que ens mantinguem ferms en la defensa dels drets de totes les persones, sense oblidar aquelles que fugen d’aquesta mateixa barbàrie i que encara estan esperant a ser acollides.
Instem, també, a tothom, societat civil, mitjans de comunicació, partits polítics, institucions, que en un moment sensible i carregat de dolor com el que estem vivint, es mesurin els discursos, i no s’ataqui de manera irresponsable a persones innocents, que com la resta dels i les ciutadanes, són o poden ser víctimes d’aquest terrorisme. I quan ens enfrontem amb un discurs racista i islamòfob, rebujar-lo amb contundència (hi ha moltes eïnes per fer-ho)
Hem de mostrar la nostra unió i solidaritat, mobilitzant-nos contra la injustícia i reclamant la pau i la solidaritat en fraternitat. Per aquest motiu ens sumem a la convocatòria d’un minut de silenci avui a les 12h a Pl. Catalunya.
Cal mostrar el nostre suport a les víctimes i, sobretot, que no deixem la por i l’odi domini les nostres accions.
Dol per atemptat a Barcelona
[CAST]

Contra la violencia

Des de SOS Racismo queremos compartir nuestra condena y rechazo más enérgico a los actos terroristas en La Rambla de Barcelona y en Cambrils, Tarragona. Hacemos llegar nuestro pésame a los familiares y amigos de las víctimas, y todo el apoyo a las personas heridas deseando su pronta recuperación. También queremos hacer un reconocimiento al papel de fuerzas de seguridad, atención médica y psicológica que aún ahora estan realizando una gran labor persiguiendo a los culpables, evitando nuevos ataques y atendiendo a las persona afectadas.
Ayer unos terroristas atacaron el centro de Barcelona y Cambrils con el objetivo de sembrar el terror en Catalunya y el mundo. No podemos permitir que lo consigan. Somos conscientes del peligro que el miedo y el odio se estiendan entre la ciudadanía. Y que personas o colectivos aprovechen este estado de colapso para difundir discursos y prácticas racistas, que culpabilicen a comunidades de personas inocentes por la acción de unos pocos. O que nos hagan asumir recortes de derechos y libertades con una falsa promesa de seguridad o venganza.
Por este motivo hacemos un llamamiento a no caer en la trampa de generar odio del odio. Hacemos un llamamiento a la unidad de la sociedad en toda su diversidad, de culturas, religiones y orígenes, para luchar contra aquellos que nos quieren imponer el terror a través de la violencia. Vengan de dónde vengan. Es necesario que nos mantengamos firmes en la defensa de los derechos de todas las persones, sin olvidar los que huyen de esta misma barbarie y que aún estan esperando a ser acogidas.
Instamos, también, a todas, sociedad civil, medios de comunicación, partidos políticos e instituciones, que en un momento sensible y cargado de dolor como el que estamos viviendos, se midan los discursos y no se ataque de manera irresponsable a personas inocentes, que como el resto de la ciudadanía, son o pueden ser víctimas de este terrorismo. Y cuando nos enfrentemos a un discurso racista y islamófobo, rechazarlo con contundiencia (hay muchas herramientas para hacerlo).
Tenemos que mostrar nuestra unión y solidaridad, mobilizarnos contra la injusticia y reclamar la paz y solidaridad en fraternidad. Por este motivo nos sumamos a la convocatoria de un minuto de silencio hoy a las 12h en Plaza Catalunya.
Tenemos que mostrar nuestro apoyo a las víctimas y, sobretotdo, que no dejamos que el miedo y el odio dominen nuestras acciones.

Comparteix

Facebook
Twitter
LinkedIn

Últimes notícies

A Twitter

Articles Relacionats

photo_2024-04-15_09-32-08
PresentacióInforme2023
fotonoticiacat