#COMUNICAT: Terra cremada, drets vulnerats

[CASTELLÀ A SOTA]
Centenars de persones han estat desallotjades per la força dels campaments d’immigrants subsaharians ubicats al Gurugú, muntanya propera a la frontera de Melilla. El desallotjament ha estat realitzat per l’exèrcit marroquí durant la matinada, amb violència i cremant tot el que trobaven al seu abast. Entre les persones desallotjades hi havia menors. Les informacions són poc clares però tot sembla indicar que es realitzaran deportacions massives. En alguns casos a països en guerra com Mali, on es posaria en perill els drets i la vida de les persones deportades.
Denunciem la vulneració de drets humans per part del govern del Marroc. Però no és l’únic culpable. Hi ha governs que assenyalen i governs sicaris que executen. El desallotjament d’ahir no és un fet aïllat, forma part de la política repressiva europea a la frontera sud. La Unió Europea segurament, d’una manera o una altra, ha finançat la repressió executada ahir, com ho ha fet amb els centres d’internament edificats a diferents països del nord d’Àfrica amb fons pel desenvolupament. Segurament també hi ha hagut un preu pagat en espècies, com el tracte que li dóna el Govern Espanyol al poble sahrauí, concretament les denegacions d’asil i refugi a ciutadans d’aquest origen.
Davant aquest atac a la integritat de les persones, denunciem el menyspreu a la vida que mostren els governs marroquí, espanyol i d’altres estats europeus; el primer com executor, els altres com a còmplices i instigadors. I fem una crida a la societat per no mostrar-se impassible davant aquesta i tantes altres vulneracions de drets a les fronteres.
Prou brutalitat, prou impunitat!

[CAST]
Centenares de personas han sido desalojadas por la fuerza de los campamentos de inmigrantes subsaharianos ubicados en el monte Gurugú, cerca de la frontera de Melilla. El desalojo realizado por el ejército marroquí se ha hecho de madrugada, con violencia y quemando todo lo que encontraban a su paso. Entre los desalojados se encontraban algunos menores. Las informaciones son confusas pero todo indica que se van a realizar deportaciones masivas. Algunas de ellas a países en guerra como Mali donde se pondrá en peligro los derechos y la vida de las personas deportadas.
Denunciamos la vulneración de derechos humanos por parte del gobierno de Marruecos. Pero no es el único culpable. Hay gobiernos que señalan y hay gobiernos sicarios que ejecutan. El desalojo de ayer no es un hecho aislado, forma parte de la política represiva europea en la frontera sur. La Unión Europea seguramente, de una u otra manera ha financiado la represión ejecutada ayer, como lo ha hecho con los centros de internamiento edificados en varios países del norte de África, con fondos para el desarrollo. Seguramente también ha habido un precio pagado en especias, como el trato del gobierno español hacia el pueblo saharaui y en concreto las denegaciones de asilo y refugio a ciudadanos saharahuis.
Ante este claro ataque a las personas, denunciamos el desprecio hacia la vida que muestran los gobiernos marroquí, español y otros estados europeos; uno como ejecutor pero el resto como complices e instigadores. Y hacemos un llamamiento a la sociedad a no mostrarse impasible ante esta y tantas otras vulneraciones de derechos en las fronteras.
¡Basta de brutalidad, basta de impunidad!

Comparteix

Facebook
Twitter
LinkedIn

Últimes notícies

A Twitter

Articles Relacionats

Acto informe (4)
Print
Manresa