#COMUNICAT: Jordi, tens tot el nostre suport

Fotografia cedida per Jordi Borràs a la portada de la revista Colors

SOS Racisme Catalunya, associació antiracista i de defensa dels drets humans, denuncia i lamenta la greu situació en la que es troba el fotoperiodista, company de lluita antiracista i amic, Jordi Borràs, assetjat per grups d’extrema dreta des de la matinada de dilluns passat.

Considerem inadmissible que en un suposat Estat de Dret, persones i grups violents d’ideologies antidemocràtiques puguin coartar la llibertat i la seguretat de les persones de manera, massa sovint, impune.

Fa anys que SOS Racisme, juntament amb altres associacions, professionals de diferents àmbits i veïns i veïnes, alertem del perill que suposa l’existència de grups d’extrema dreta al nostre país, i arreu del món. Però, tot i així, hem hagut de veure com el discurs de l’odi creixia i s’estenia mentre les administracions miraven cap a un altra banda.

No ens podem quedar aturades davant l’avanç de l’extrema dreta. I és  responsabilitat de la societat civil exigir als governs de tots els nivells territorials i a les forces de seguretat pública que obrin el ulls davant aquesta realitat i garanteixin la seguretat personal de les persones que es troben en perill de ser assetjades, per molts motius, i en aquest cas, pel feixisme més ranci. Nosaltres farem el possible per seguir lluitant contra la xacra del feixisme i el racisme, perquè no callarem, no cessarem….

Jordi, tens tot el nostre suport.

Comunicat de Jordi Borràs: “Trencant el silenci” http://foto.jborras.cat/post/64212455529/trencar-el-silenci

Barcelona, 17 d’octubre de 2013

SOS Racisme Catalunya

3 Comments