Comunicat. Denunciem, lamentem i repudiem la mort d’un jove al CIE de Zona Franca

Des de SOS Racisme Catalunya denunciem, lamentem i repudiem la mortd’unjove al Centre d’Internament per a persones Estrangeres (CIE) de la Zona Franca.
Un copmés, la manca de garanties i de respecte alsDretsHumans en aquestsespaisopacs, incompatibles amb un estat de dret i democràtic, que sónelsCIEs, ens fan veuresituacions humanes límit, alienes al sentiment de justícia i democràcia.
La mortd’unjove al CIE de Zona Franca, evidencia un copmés les conseqüènciesméscrues i nefastesd’una política migratòria, racista i que vulnera elsdrets de les persones.
DENUNCIEM:

• La mortd’unjove la passadanit de Reis (05 de gener) al CIE de la Zona Franca, derivada possiblement, de la manca d’assistènciamèdicaadeqüada.
  •  L’opacitatd’aquests centres, anomenatsGuantánamosespanyols i europeus, que, de resultes de la sevafoscor legal i de la seva manca de transparència generen situacionslímitcom la que denuciem, o com la de la va tenirlloc fa escassesduesetmanes en el CIE d’Aluche, a Madrid.
  •  La pròpiaexistènciad’aquests centres, que priven de llibertat a persones que no han comèscapdelicte, i constitueixenautènticsreductes “sensellei”.

EXIGIM:

• El tancamentimmediat de totselsCIEs, perquèsónespais incompatibles amb una democràcia i un estat de dret.          Mentreaixò no succeeixi: una fiscalització i un control transparent i independent que permeti que aquestsespais no esdevinguin autèntics forats negres legislatius, comestàpassant a data d’avui.
  •  La designaciód’unjutge de vigilància en el CIE de Barcelona, tal coms’hafet en altres centres de l’Estat.
  •  Una investigacióindependent i exhaustiva capaçd’aclarirelsfets, i que derivi en les responsabilitatslegals que siguinoportunes.

SOS Racisme, entitatantiracista de defensa delsDretsHumans es solidaritzaambelsfamiliars, companys i amics de la víctima, i EXIGEIX el tancamentdefinitiu de totsels Centres d’internament per a persones estrangeres.

Barcelona, 7 de gener de 2012
SOS Racisme Catalunya