#COMUNICAT: Concentració “FEIXISME MAI MÉS!”

19G - crida internacional contra el feixismeCom entitat membre d’UCFR, difonem el següent comunicat.
Declaració d’UCFR: Feixisme mai més!
Ni a Grècia, ni aquí, ni enlloc! Suport a la jornada internacional antifeixista convocada pels moviments grecs.
El 19 de gener de 2013, la plataforma unitària contra el feixisme i el racisme a Grècia —amb el suport d’un conjunt de moviments socials, associacions d’immigrants i gent de la cultura— convoca un dia d’acció contra els neonazis d’Alba Daurada, i contra les idees racistes que ells fomenten.
Donada la situació de crisi, aquest partit ha crescut molt ràpidament. L’any 2009, va rebre el 0,3% dels vots; a les últimes eleccions va aconseguir prop del 7% i 18 diputats. Mentre, militants d’Alba Daurada duen a terme pogroms racistes, apunyalen persones estrangeres, destrueixen botigues d’immigrants…
Els nazis han contribuït a estendre el racisme. Segons la crida per al 19-G, ara els governants grecs “culpen els immigrants de la crisi i els converteixen en els bocs expiatoris, com Hitler va fer amb els jueus. Aquesta política va acabar a Dachau i Auschwitz, a cambres de gas i crematoris amb el resultat de milions de morts jueus, gitanos, comunistes, homosexuals…”
Aquí la crisi encara no és tan greu com a Grècia, però el perill és real. Els feixistes de Plataforma per Catalunya (PxC) i diversos grups neonazis ja estan imitant les tàctiques d’Alba Daurada —amb processons paramilitars, i repartint menjar al carrer, no en funció de la necessitat, sinó segons criteris racistes— o fins i tot es reivindiquen seguidors dels nazis grecs. Tanmateix, PxC ha tornat a fracassar en el seu intent d’entrar al Parlament, però no podem abaixar la guàrdia.
Per això, Unitat Contra el Feixisme i el Racisme dóna suport a la jornada internacional del 19-G. Una victòria dels nazis a Grècia enfortiria el feixisme arreu d’Europa. Però si els aturen allà, també és una victòria per a nosaltres.
La bona notícia és que a Grècia, “durant els últims mesos ha crescut un moviment antifeixista sense precedents”.  Les protestes massives del 28 d’octubre “van mostrar qui controla els carrers, enviant els neonazis d’Alba Daurada de nou a les clavegueres. ‘Ni al parlament ni enlloc, els nazis fora dels nostres barris’, van cridar milers de persones a tota Grècia.”
El 19 de gener, els moviments socials a Grècia donaran un nou pas per desfer-se de la brutícia feixista. Des de Catalunya, estarem amb ells.
Més informació: http://unitatcontraelfeixisme.wordpress.com/2013/01/07/19-g-feixisme-mai-mes-ni-a-grecia-ni-aqui-ni-enlloc
CONCENTRACIÓ: FEIXISME MAI MÉS!
NI A GRÈCIA, NI AQUÍ, NI ENLLOC!

En suport a la jornada internacional antifeixista convocada des de Grècia
Dissabte, 19 de gener, 18h.
Davant l’Oficina de la Unió Europea a Barcelona. Passeig de Gràcia, 90 (cantonada amb Provença, Metro Diagonal)
Comptarem amb les següents intervencions: un activista grec; diferents diputats/des del parlament català; i una activista de Ciutat Vella, que parlarà de l’agressió nazi del passat 7 de gener, així com de les respostes que s’estan preparant, des d’UCFR i altres entitats socials al districte.
La nostra convocatòria se suma a la d’Atenes, a tres altres a Catalunya (Vic, Manresa i La Garriga) i a les protestes a molts altres països (Més detalls a la pàgina web de la jornada: http://athensantifa19jan.wordpress.com/international).

Vídeos de solidaritat des de Catalunya (en català amb subtítols en grec):

Missatge de suport als moviments grecs des d’Unitat contra el feixisme i el racisme: http://www.youtube.com/watch?v=dN-KeAxAwBE

Missatges de la Georgina Rieradevall Tarrés i de la Sara Vilà Galan, diputades al Parlament: